06 اسفند 1401
0 دیدگاه

سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، مبالغی را به طور ماهیانه به بازنشستگان تحت پوشش خود پرداخت می کنند که این مبلغ، حقوق بازنشستگی نامیده می شود.

انتقال حقوق بازنشستگی بعد از فوت، یکی از سوالاتی است که بسیار پرسیده می شود.

انتقال حقوق بازنشستگی بعد از فوت از جمله افرادی که از حقوق بازنشستگی بهره مند می شود، فرزند یا فرزندان بازنشسته بوده که پس از فوت پدر یا مادر خود، از حقوق بازنشستگی او بهره مند می شوند.

نحوه ی انتقال حقوق بازنشستگی به فرزند، تابع مراحل و شرایط خاصی بوده که در مورد حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی و خدمات کشوری، دارای تفاوت هایی است.

انتقال حقوق بازنشستگی بعد از فوت

حقوق مادر پس از فوت، به شوهر وی، فرزندان و پدر و مادر او می رسد.

شرایط دریافت مستمری مادر، در دو قانون تامین اجتماعی و استخدام کشوری، دارای تفاوت های زیادی بوده و نحوه تعیین تکلیف حقوق مادر بعد از فوت، برای مشمولین تامین اجتماعی، از طریق سامانه خدمات اینترنتی تامین اجتماعی و برای مراجعه حضوری به اداره محل خدمت مادراست.

انتقال حقوق بازنشستگی به فرزند بعد از فوت که از نظر قانون تامین اجتماعی و قانون استخدام کشوری، مجاز بوده، تابع شرایطی است که در ادامه، به توضیح این شرایط، میپردازیم.

فرزند دختر، برای برخورداری از حقوق بازنشستگی پدر و مادر خود و استفاده از بیمه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی آنها، دارای محدودیت سنی نبوده و تا زمانی که ازدواج نکرده و دارای شغل نیست، می تواند برای انتقال حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود، اقدام نماید.

فرزند پسر، حداکثر تا 20سالگی، حق برخورداری از حقوق بازنشستگی پدر و مادر خود را داشته و بعد از این سن، تنها در شرایط معلولیت و از کار افتادگی یا اشتغال به تحصیلات دانشگاهی، حق انتقال حقوق بازنشستگی پدر یا مادر خود را خواهد داشت.

مراحل و نحوه انتقال حقوق بازنشستگی به فرزند به چه صورت است؟

نحوه ی این انتقال در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق ورود به سامانه خدمات اینترنتی تامین اجتماعی و در مورد کارمندان دولت به روش مراجعه حضوری به اداره محل خدمت متوفی است.

ثبت نام برای کاربران جدید فعال نیست!

%10 از هر سفارش، به عنوان هدیه به کیف پول شما واریز میشود

Call Now Button